У Дубечному освітній ФРІ-табір «Media Camp» зібрав активістів з усієї України

24 Серпня 2018, 10:00
Підготовка до табору тривала чотири місяці 2540
Підготовка до табору тривала чотири місяці

Протягом п’яти днів учасники говорили про медіаграмотність, тайм-менеджмент, секрети роботи у соціальних мережах, вчились робити якісні фото та просувати власні проекти у медіапросторі.

 «Media Camp» – це проект неформальної освіти, який організувала команда луцького осередку всеукраїнської молодіжної громадської організації (ВМГО) «Фундація Регіональних Ініціатив» (ФРІ). Головною метою табору є залучення молоді до громадської активності, всеукраїнська комунікація, розвиток критичного мислення, розширення знань у сферах SMM, PR.

Проект реалізували у форматі наметового табору на березі озера Луки, неподалік села Дубечне 16 – 20 серпня 2018 року. Понад 80 людей, з яких 60 учасників і 18 організаторів п’ять днів жили без електрики у наметах та харчувались стравами, приготованими на польовій кухні.

Команда організаторів на чолі з координаторкою Галиною Шнит чотири місяці займались підготовкою кемпу, пошуком партнерів та спікерів.

«У нас була певна тематика, прописані теми, які на таборовій майстерні затвердили на рівні ВМГО: тайм-менеджмент, лідерство, ЗМІ, СММ. Відповідно до цих тем ми вже вибирали спікерів. Наприклад, якщо це ЗМІ, ми шукали журналістів з Волині. Деякі теми ми підкрутили під медіа-формат, бо коли ти знаєш, що людина класна, має крутий матеріал, тоді ти її запрошуєш. Також ми намагались запросити спікерами партнерів», – розповідає про особливості підготовки Катерина Білохвіст, головна програмниця табору.

Катерина Білохвіст
Катерина Білохвіст

Загалом, на «Media Camp»  приїхали 14 спікерів, які поділились власним практичним досвідом з різних тематик. Лекції проходили у неформальній атмосфері. Учасники вільно спілкувались, запитували, коментували і спрямовували хід розмови так, як їм було зручно і цікаво.

 Відкрила освітню частину табору Марія Думанська – журналістка незалежного медіа «Громадське.Волинь», регіональна координаторка Всеукраїнської ГО «Центр UA». Вона відповіла на питання учасників про права і обов’язки журналістів, об’єктивізм і правду у ЗМІ, сформувала основні вимоги до стандартної новини та розповіла, які теми найбільше цікавлять сучасну аудиторію.

«Правда – дуже суб’єктивний фактор, в кожного своя правда. Якщо ви знаєте, хто власник медіа, ви будете знати, яку правду воно несе», – зауважила журналістка, наголошуючи на тому, що всю інформацію потрібно перевіряти хоча б у трьох різних джерелах.

Антон Бугайчук, засновник креативної агенції  «Ліхтар», яка займається PR і маркетингом, навчав розрізняти фейки, критично сприймати рекламу та всю інформацію у медіапросторі. На конкретних прикладах він проілюстрував швидкість поширення і перевагу деяких фейків над правдивою інформацією.

 «Мені приємно, що я маю можливість для молодих людей розказати, як не бути жертвами в сучасному складному інформаційному просторі. Це насправді важливо, мені це болить. У ФРІ є крута ідея, і я її підтримую», – говорить Антон про свою участь у таборі.

Марія Думанська під час своєї лекції
Марія Думанська під час своєї лекції

Антон Бугайчук
Антон Бугайчук

Про міфодизайн у різних сферах життя говорили з Євгеном Бондаренком, громадським діячем, головою ГО «Школа Медіа-Патріотів». Учасники дізнались про види міфів, закони їх побудови та навіть спробували створити власні.

 «Школа Медіа-Патріотів – це громадська організація, в якій  ми формуємо український інформаційний простір шляхом розбудови фахівців з ідеологічного менеджменту. Нам потрібні люди, які можуть те, що ми називаємо Україною, те, що ми називаємо національною ідеєю, те, що ми називаємо українськістю запаковувати і реалізовувати як звичайний продукт. Є люди, які можуть забезпечувати менеджмент у бізнесі, так і мають бути люди, які будуть забезпечувати менеджмент в суспільстві. Це громадська організація, яка має дати рух, що далі буде розвиватись сам. Я один із тих, хто допомагає цим експертам з’явитись», – окреслив роботу своєї організації Бондаренко.

Євген Бондаренко
Євген Бондаренко

Микола Андрощук – голова медіа-служби ВМГО «ФРІ», SMM-спеціаліст – провів дві лекції на  «Media Camp». Перша присвячена ефективному плануванню контенту, його типам та видам. Учасники дізнались, що таке контент-стратегія, інформаційні партнерства, де шукати свою цільову аудиторію і через які канали з нею комунікувати. Друга лекція про принципи роботи Facebook, найважчий контент, функції і ефективність лайків, коментів і репостів, геолокацій та відміток.

Микола Андрощук
Микола Андрощук

Тренінг з креативного письма провела голова медіа-служби ФРІ-Дніпро, Ксенія Петручик. Практичним завданням для учасників було написання протягом 30 хв тексту на тему «Перший день» без будь-яких інших обмежень, головна умова: не перечитувати і не редагувати написане.

«Ця історія зі мною майже все моє життя, я багато настраждався з нею, думаю комусь вона може бути корисною. Я взагалі раніше думав, що я не корисний. Але тут я зміг все виписати, написати більш-менш гарно, підбирати слова, підбирати речення, порядок, слідкувати за скелетом тексту. Круто було те, що я не перевіряв і не повертався назад, це дало більший простір для польоту думок і дало мені більшу швидкість. Я взагалі працював редактором і видавцем, і в нас був такий пріоритет у тому, щоб писати, потім редагувати, вичитувати, а тут не було цього. Все, що я міг – це з першої спроби написати повністю цей текст і відразу його розповісти. Це дуже сильно підвищує концентрацію, ти змушуєш себе слідкувати за тим, що пишеш, і перед тим, як написати, формулюєш ці речення і акумулюєш всю свою увагу на собі. І це круто», – прокоментував тренінг Леонід Корнієнко, учасник.

Леонід Корнієнко
Леонід Корнієнко

Про ранній підйом, прокрастинацію, дедлайни, розставлення пріоритетів, цілі, баланс і власні лайфхаки розповів учасникам кемпу Дмитро Дядик, бізнес-тренер з планування та продажів. А ще порадив тематичну літературу і дав домашнє завдання, яке допоможе слухачам розібратись у тому, що відбирає і додає їм енергії.

Ірина Новосад, журналістка каналу соціальних новин «Перший», поділилась досвідом роботи під час інтерв’ю, розповіла про важливість попередньої підготовки, способи отримання потрібної інформації, роботу з фотографом, питання-табу та проблеми погоджених матеріалів.

Разом з Іриною Новосад на  «Media Camp» виступав фотограф «Першого»: Роман Домбровський. Тема його лекції: «Як весело провести час на фестивалі і приїхати з гарними фото». Він розповів про головні правила і обов’язки кожного фотографа-фестивальника, роботу з прес-службами, музикантами та колегами, чим, як і кого варто знімати.

«Щоб фотографувати музику, потрібно її любити. Я не можу дозволити собі ходити на всі концерти підряд за гроші, але я можу це робити з користю для себе і для когось. Ти чимось жертвуєш, а в щось інвестуєш», – говорить про свою роботу Домбровський.

«Якщо не буде збережений баланс між людьми і музикантами, не буде зрозуміла атмосфера фестивалю. Треба, щоб було видно, що людям весело. Люди, які не поїхали на фестиваль, мають захотіти на наступний рік це зробити. Завдяки вам. А ще вони хочуть знайти себе, а потім на аватарку поставити вашу фотографію», – додав спікер.

Ірина Новосад
Ірина Новосад

Роман Домбровський
Роман Домбровський

В останній день табору в ролі спікерів могли спробувати себе всі учасники: охочі організовували міні-лекції по 30 хвилин, на яких ділились власним досвідом навчання, роботи, подорожей та захоплень.

Невід’ємною частиною будь-якого ФРІ-табору є ватра. Кожного вечора біля великого вогнища всі учасники, організатори та спікери збираються біля великого вогнища, щоб послухати лекцію від гостя(перша, освітня частина) та поспівати пісень, почитати поезію чи просто помилуватись зорями(друга частина). Веселою традицією є оголошення таборових чуток, які скидають протягом дня у відведену коробку всі охочі.

Команда організаторів
Команда організаторів

 

Іванна МАСЯК

Коментар
26/04/2024 Четвер
25.04.2024