Дивитися і лікувати потрібно пацієнта, а не хворобу
Пригадую, на циклі з хірургії ми дивилися пацієнтку. Розпитали все, оглянули живіт пацієнтки та задоволені повернулися до викладача з готовим попереднім діагнозом.
− Ви дивилися пацієнтку?
− Так, звісно. Діагноз вже поставили (задоволені).
− Ви точно дивились???
− Та точно....
− Сходіть подивіться краще!
Так ми поверталися до палати три чи чотири рази, поки випадково при наступній пальпації (обмацуванні) живота сорочка піднялась трішки вище і ми побачили, що жінка мала візуальну деформацію молочної залози (скоріше за все рак).
«Дивитися і лікувати потрібно пацієнта, а не хворобу» − міцно з того часу закарбувалося в моїй голові. Тому пацієнтам я часто кажу, що ми лікуємо вас, а не результати магнітно-резонансної томографії чи інших досліджень.
Немає правильного діагнозу без ретельного вивчення історії хвороби, уважного детального огляду, які ми вже співставляємо з результатами додаткових обстежень!
Будьте готові, що в кабінеті лікаря, якщо ви звернулися зі скаргами на головний біль, вас попросять роздягнутися «до трусів», тому що у лікаря є свій «маршрут» огляду.
Звісно, щоб уникнути непорозумінь, лікар має пояснити вам всю суть процесу.